اجزای جلوبندی خودرو

انواع قطعات جلوبندی خودرو Leave a comment

در این مقاله درباره انواع قطعات جلوبندی خودرو صحبت کردیم تا آخر همراه ما باشید.

فروشگاه اینترنتی داف کالا مفتخر است تمامی این خدمات را به شما ارائه دهد.

جلوبندی

جلوبندی اتومبیل مجموعه ای از قطعات است که وظیفه تعلیق و هندلینگ ماشین را در پیچ های خطرناک و دست اندازها بر عهده دارد.

مطالب بیشتر : لوازم اسپرت خودرو

علائم خرابی جلوبندی خودرو

می توانید ماشین را به یک طرف بکشید ، سواری خشک و خشن ، روغن کاری از کمک فنرها ، پاسخ ماشین به تست شوک (در حالی که ماشین ایستاده است ، وزن خود را روی ماشین قرار داده و از جلوی ماشین به پایین فشار دهید) چند بار آن را بالا و پایین کنید و سپس رها کنید.
همین کار را در قسمت عقب ماشین انجام دهید. اگر بعد از افتادن ماشین بیش از ۲ یا ۳ بار ماشین بالا و پایین شود ، به این معنی است که سیستم تعلیق ماشین شما از بین رفته است) ، وجود سر و صدا در هنگام حرکت یا چرخاندن هم میتوان نام برد

سیستم جلوبندی

انواع قطعات جلوبندی خودرو

  • رام :

قطعه ای از فلز است که از دو انتها به شاسی متصل می شود و بقیه قسمت جلویی آن از طریق یک رام به اتاق متصل می شود.

رام خودرو
  • فنر :

    فنر قطعه ای است که وزن محفظه روی آن قرار می گیرد و فنرها به دلیل انعطاف پذیری ، باعث ایجاد بیشتر برجستگی های روی آنها می شوند.
    ارتفاع و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد تلقی می شود.

  • کمک فنر:

    کمک فنر قطعه ای است که برای کنترل و صاف کردن ارتعاشات فنر در نزدیکی چرخ ها نصب می شود.
    یک انتهای فنر به محفظه یا شاسی و انتهای دیگر آن به بخشی از سیستم تعلیق مانند محفظه محوری یا سر صفحه متصل می شود. در این حالت حرکت فنر افزایش یافته و طول فنر کاهش می یابد.

کمک فنر خودرو

انواع کمک فنر

  • کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی
  • سیستم تعلیق فنر هوا یا گاز
  • کمکی فنر تلسکوپی
  • کمک فنر هیدرواستاتیک
  • کمک فنر اهرمی

مطالب بیشتر : لوازم یدکی کیا 

علائم خرابی کمک فنر

کمک فنرهای نشتی ، ماشین هنگام ترمز به جلو فرو می رود ، چرخ ها دائماً روی سطوح ناهموار بالا و پایین می روند ، لاستیک ها فرسوده می شوند ، ماشین به یک طرف می کشد ، صدای ترک خوردن هنگام عبور از دست اندازها.

  • سیبک ها :

از دیگر موارد انواع قطعات جلوبندی خودرو میتوان سیبک را نام برد
سیبک قطعه ای از فرمان است که علاوه بر اتصال چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو ، باعث چرخش چرخ ها نیز می شود.
این قطعه کروی روی سه محور مختصات می چرخد ​​که نتیجه آن هدایت و هدایت به جلو خودرو است. سیبک همچنین حرکات ناخواسته مانند ورود به دست انداز را خنثی می کند.
لوله فرمان از یک طرف به قطعات خودرو و از طرف دیگر به لوازم جانبی چرخ متصل است. فرمان را از هر جهت بچرخانید و سیبک چرخها را در همان جهت می چرخاند.
لوله ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی هستند و سعی می کنند میزان اصطکاک بین قطعات را کاهش دهند و سیبک بخشی از وزن ماشین را تحمل می کند.
ما همچنین در مقاله های قبلی درباره لوازم یدکی هیوندا به صورت کامل توضیح دادیم.

سیبک خودرو

علائم خرابی سیبک

لرزش فرمان در حین حرکت و هنگام چرخاندن فرمان در حالت آزاد شدن بیش از حد فرمان ، کشیدن فرمان به یک طرف ، عدم بازگشت فرمان به موقعیت اصلی خود پس از چرخش ، شنیدن ضربه در هنگام عبور از دست انداز ، فرمان انعطاف پذیری خودرو را کاهش دهید و وسیله نقلیه را به صورت مستقیم حرکت ندهید ، هنگام حرکت و چرخیدن چرخ های جلو منحرف شوید

  •  طبق:

طبق ها بازوهایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو متصل می کنند طبق ها با استفاده از بوش به بدنه ماشین و با اتصال یک توپ و یک کاسه به چرخ های ماشین متصل می شوند.

مطالب بیشتر : لوازم یدکی لیفان

طبق خودرو

علائم خرابی طبق

ضرب و شتم دست اندازها یا جیر جیرهایی که ممکن است به دلیل حرکت سر و تماس ساینده با شاسی باشد که می تواند نشانه از کار افتادن طبق باشد. نشانه دیگر خرابی ، انحراف چرخ و عدم انطباق است.
برخورد چرخ ها به دامنه ها و ارتفاعات جاده می تواند باعث کج شدن خودرو شود.

طبق معمولاً بیشترین آسیب را به وسیله بوش و سیبک وارد می کنند ، زیرا این دو قسمت فشار وارد شده از جاده را کنترل می کنند ، زیرا عملکرد بوش هد اتصال سر با سایر قسمت های سیستم تعلیق ، شنیدن صداهای بلند از چرخ های جلو است.
این می تواند نشانه ای از خرابی این قسمت در حین حرکت باشد. لرزش قسمت های سیستم تعلیق و انتقال آن به فرمان ، حتی هنگام رانندگی در جاده ای صاف ، نشانه خرابی بوش سر است.
کاهش تعادل خودرو در حین حرکت ، به ویژه در پیچ ها ، همچنین نشان دهنده خرابی بوش سر یا سل است در حقیقت ، اگر بوش نتواند میل تعادل خودرو را که وظیفه حفظ تعادل خودرو را دارد به درستی با سیستم تعلیق وصل کند ، تعادل خودرو هنگام رانندگی با مشکل روبرو خواهد شد.

  •  میله تعادل یا میله موج گیر :

آخرین مورد انواع قطعات جلوبندی خودرو میل تعادل یا مکانیکی که میله صاعقه نامیده می شود ، اغلب برای افزایش تعادل خودرو و جلوگیری از چرخش خودرو به چپ استفاده می شود.

میله تعادل وظیفه توزیع نیرو بین چرخ ها را در هنگام حرکت ماشین به گوشه ها و جلوگیری از خم شدن بیش از حد خودرو به یک سمت دارد نوار تعادل انتهای چشمه های چپ و راست را به هم متصل می کند.
این باعث کاهش عملکرد استقلال فنر های چپ و راست می شود موج شکن معمولاً بین دو هدر پایین نصب می شود.

وقتی ماشین می چرخد ​​، اتاق به سمت بیرون متمایل می شود.
در نتیجه این تمایل ، لایه های تحتانی در جهت مخالف حرکت می کنند که منجر به پیچ خوردگی فلس ها می شود.

شافت تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند.
این امر هنگام پیچیدن سیستم تعلیق را محکم کرده و باعث می شود کابین خودرو تمایل کمتری داشته باشد.

میله تعادل خودرو

مطالب بیشتر : لوازم یدکی جک

علائم عدم تعادل

ضرب و شتم دست اندازها یا جیر جیرهایی که ممکن است به دلیل حرکت سر و تماس ساینده با شاسی باشد که می تواند نشانه از کار افتادن طبق باشد. نشانه دیگر خرابی ، انحراف چرخ و عدم انطباق است

برخورد چرخ ها به دامنه ها و ارتفاعات جاده می تواند باعث کج شدن خودرو شود.
طبق معمولاً بیشترین آسیب را به وسیله بوش و سیبک وارد می کنند ، زیرا این دو قسمت فشار وارد شده از جاده را کنترل می کنند ، زیرا عملکرد بوش هد اتصال سر با سایر قسمت های سیستم تعلیق ، شنیدن صداهای بلند از چرخ های جلو است.

این می تواند نشانه ای از خرابی این قسمت در حین حرکت باشد.
لرزش قسمت های سیستم تعلیق و انتقال آن به فرمان ، حتی هنگام رانندگی در جاده ای صاف ، نشانه خرابی بوش سر است.
کاهش تعادل خودرو در حین حرکت ، به ویژه در پیچ ها ، همچنین نشان دهنده خرابی بوش سر یا سل است در حقیقت ، اگر بوش نتواند میل تعادل خودرو را که وظیفه حفظ تعادل خودرو را دارد به درستی با سیستم تعلیق وصل کند ، تعادل خودرو هنگام رانندگی با مشکل روبرو خواهد شد.

میله تعادل یک میله فولادی است که در دو انتهای آن یک بوش است و اغلب بین دو محور یک محور قرار می گیرد و دو چرخ اصطلاحاً را به یکدیگر متصل می کند.
میله تعادل در هر دو انتهای آن دارای سل است و این قسمت مانند سایر قسمت ها دارای عمر مفیدی است و باید به طور دوره ای تعویض شود و ممکن است آب رسوبات چربی خود را در داخل غده از دست بدهد و مشکلاتی از جمله شل شدن و تجزیه را ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *